Blog

Zöldség- és gyümölcslé házilag

A nyers alapanyagokból készített ivólevek fogyasztásának számtalan kedvező élettani hatása van. A készítés során megmarad a vitaminok, ásványi anyagok, enzimek és növényi vegyületek jelentős része, ami a főzés során általában lebomlik a hő hatására. Ezért a nyers levek készítése nagyszerű módja annak, hogy olyan tápanyagokat juttassunk a szervezetünkbe, amikhez egyébként rendszerint nem jutnánk hozzá. A tápanyagok gyorsabban hasznosulnak a szervezetünkben, segíthetnek megóvni a szív- és érrendszeri problémáktól, valamint olyan gyulladásos betegségektől, mint a reumás ízületi gyulladás. A nyers ivólevek összetevői védenek a sejtkárosodással szemben, ami korunkban csak súlyosbodik a vegyi anyagok és a környezetszennyezés hatásai miatt.

Miért jó levet készíteni a gyümölcsökből és zöldségekből?

► Egyszerű és gyors módja a táplálék elkészítésének

► Segíti a tápanyagok teljes felszívódását a zöldségekből

► Hatékonyan biztosítja a változatos gyümölcs- és zöldségfogyasztást

Ha a folyadékok kalóriatartalmát nem vesszük számításba ugyanúgy, ahogy a szilárd anyagokét, több kalóriát vehetünk magunkhoz a szükségesnél, amikor gyümölcslével egészítjük ki az étrendünket. Ezért igyunk egyet vacsora helyett, fogyasszuk reggelire, ebédre, amikor úton vagyunk.

Az elkészítés előtt a zöldségeket és a gyümölcsöket mindig hideg folyóvíz alatt mossuk meg, szükség esetén kefével átsikálva, mert rovarirtószer-maradványok és baktériumok lehetnek a külsejükön. Ha viasz maradvány van rajtuk, egy kevés folyékony szappannal oldjuk fel, mielőtt lemossuk.


Rendelhető mintaétrendek online vagy személyes konzultációval Szegeden:

http://szabo93bence.hu/szemelyre-szabott-etrend


© Szabó Bence - Minden jog fenntartva
Weboldal: