Blog

Ajánlott napi folyadékbevitel

Az emberek többsége nem iszik elegendő folyadékot. Testünk több mint 60%-a víz, amely nem rendelkezik folyadékraktárral, így minden nap gondoskodnunk kell a megfelelő folyadékpótlásról. Párolgással és kiválasztással naponta kb. 2,5 liter folyadékot veszít a szervezet.  Az ajánlott napi bevitel 4 dl víz 10 testsúlykilogrammonként. Miért fontos ez az arány?!

A víznek fontos szerepe van ….

  • a sejtek megfelelő anyagcseréjében
  • a sav-bázis egyensúly megőrzésében
  • a vérnyomás szabályozásában
  • a tápanyagok felszívódásában
  • a megfelelő keringés állandósításában
  • az emésztőrendszer tisztításában
  • méregtelenítésben és hőszabályozásban

Nem elegendő folyadékbevitel következményei….

  • szédülés, fejfájás
  • alacsony vérnyomás
  • gyomor problémák
  • nem megfelelő tápanyag és oxigénellátás a szervek számára (alulműködés)
  • nem megfelelő táplálékfelszívódás
  • vesekőképződés kockázatának növekedése
  • nem megfelelő méregtelenítés a szervezet számára
  • gyengeség, fáradékonyság

Miket igyunk?

A legjobb megoldás a csapvíz, mivel kalcium-magnézium aránya a legmegfelelőbb szervezetünk számára. Kerülni kell a magas kalóriatartalmú cukros, alkoholos, koffein tartalmú üdítőket. Megfelelő alternatívák az ásványvíz, izotóniás italok, gyümölcs- és gyógyteák.


Rendelhető mintaétrendek online vagy személyes konzultációval Szegeden:

http://szabo93bence.hu/szemelyre-szabott-etrend


© Szabó Bence - Minden jog fenntartva
Weboldal: